Epilog – 2018
Lige hjemkommet, nu tilbagelænet og med en god fornemmelse i krop og sjæl, er det øjeblikket hvor jeg vil skrive en lille epilog over vores 3 dage sammen.
Jeg har oplevet et seminar, hvor 107 dejlige mennesker i fællesskab har forandret Park Hotel i Middelfart.
Fra at være et hotel med de faciliteter mm, der normalt er i huse af den slags, har hotellet været en superaktiv ”højskole”, der har summet af aktivitet og tanker, der er ført frem på mange forskellige og kreative måder. Det har været en fantastisk oplevelse at mærke at der stadig er ”grøde” og nyskabende overlevelseskraft i socialpsykiatrien.
Et seminar med engagerede tilhørere og oplægsholdere – aktive og diskussionslystne – også oplagte til fest.
I IFS gør vi en dyd af at vores motto: Faglighed og Fællesskab, bliver levet ud på det årlige seminar, hvilket også skete denne gang.
Derfor er det oplagt at skrive at vi i arbejdsgruppe og bestyrelse i IFS er meget, meget taknemmelige for at I alle har været med til at gøre dette seminar til den store og gode oplevelse, det har været for os.
Vi håber at I er rejst hjem med inspiration og ny viden til det fortsatte arbejde i socialpsykiatrien, med ny energi og minder om samværet med gode kolleger fra hele landet.
Vi håber at se Jer igen – både i IFS regi (næste års seminar) – men også at vi ses rundt om i landet, hvor det nu er muligt.
De allerbedste hilsener fra IFS
Jørn